Työkyvyttömyyseläkkeläisen täytyy joka vuosi  käydä lääkärintarkistuksessa ja   tämä kerta kävin  jo elokuussa ja papereitä lähetettiin myös Viroon puolelle . Sieltä tule minulle 27 vuodesta lastentarhanopettajana 150 € eläkkeetä. .  Elikä , oikein vähään ... Mutta sen varten täytyy lääkärillä kirjoittaa b lausunto ja lähettää se Kelaan jka sieltä se menee eteenpäin Helsinkiin ulkomaalais eläkeasioiden virastoon ja ne lähettä paperit Viroon . silellä ne tulkittaan ja päätettään kuinka monta % on minulla vielä työkyky tallessa ja sen perusteella laskettaan eläke ... Elikä 1 vuosi oli se Viroon puolella 60% ja tämän vuoden aikana  80 % ... saa nähdä mitä tulee nyt ... Elikä nyt menee kolme kuukautta papereiden kanssa sielä ja silloin joskus jouluna tulee minulle kolmen kuukauden eläke jälkikäteen ...

 Lääkärin kanssa puhuttiin kaikkea mahdollista toiminta  mitä voisimme tehdä mun kohdalle . Hän arveli että on mahdollisuus laihtua ja silloin  vois tehä jalan jäikistäminen ruuveilla (  BRRRR) tai laihdutusleikkaus ... .

Suositteli ... psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanottolle  menoa .

Psykiatriset sairaanhoitajat antavat tukea ja keskusteluapua erilaisissa elämäntilannevaikeuksissa ja mielenterveyteen liittyvissä ongelmatilanteissa. Asiakkaan tilanteen arvioinnin perusteella suunnitellaan ja toteutetaan hoitoa.
 Kävin siellä, oli mukava ihminen ja olen käynyt ennenkin, mutta kun semmoiset keskustelut ei autta ....
Ei auttaa mitään muuta kun  itse päättää, ettei enää  syö mitään semmoista ... mutta kun ei ole sitä  saavuttanut 57 vuotta, ei sille enää paljon merkitystä olekaan , elikä motivaatiopuutetta.
Nuorena kun laihtuin- silloin oli kova motivaatio  halu olla hääpäivänä kaunis morsian ...  laihtuin 36 kiloa ..
 pari vuoden kuluttua  tuli se takaisin ja enemmän viellä .. Nii on ollut monta kerta .. Viimeksi laihtuin vuona 2008   20 kiloa ja se tuli takaisin kun jäin työkyvyttömyyseläkkeelle ...
 Nyt olen kotona ja ei ÿrittää mitään diettejä vaan syön tervellisempi ja tervellisempi ,,, olen syönyt åpaljon salaattejä ja paino pysyy edelleen korkealla mutta  ei tulee lisää ...
 Tottakai minä jatkan sielä käymisen, mutta siellä voin itse antaa sairaanhoitajalle hyviä vinkejä laihtumiseen varten ...
 
eda%20V-normal.jpg