Mis mul ikka tervisest rääkida, kui see nii vilets on, aga panen kõik kirja mis on ja kuidagiviisi on vaja elada elu lõpuni ja võimalikult valutult

727097kjhd9gidla.gif

MINESTUS Lapsena oli mul kalduvus minestada ,mäletan oma esimesi minestusi koolis . Esimest korda kui kõrgelt teiselt korruselt kukkusin trepist alla ja minestasin ... kui ärkasin seisid õpilased ümber ja minul pissiloik all . Jube häbi oli ... teine kord oli laulmise tunnis kui laulsime laulu leeeeeeeenin on meiegaaaaaaaa.... minul käsi püsti ,sest juba tundsin, et on nii paha aga õpetaja ei teinud väljagi ja laulsime muudkui edasi ,niikaua kuni kokku kukkusin -ärkasin ja sama lugu ,kui esimene kord .õpetaja saatis mu kellegiga koos koju , elasin lähedal ... edasi oli veel mitu korda ja iga kord tundsin nagu ette, et nüüd minestan .. peas oli jube paha tunne ... ühe korra minestasin siis kui isa pani nurka seisma ja seisin ja seisín niikaua, kuni minestasin . Siis mäletan veel teadvuse kaotamist saunas ... see oli neljandas klassis just enne õhtust jõulupidu kus pidin esinema veel näidendis ... ema läks juba saunast tuppa ja mina jäin veeel sauna ja siis tundsin et minestan jälle ,viskasin pikali pingi peale ja siis seal minestasingi ... ärkasin ise üles ja hakkasin koju minema ja tee peal tuli ema juba vaatama, et kuhu ma jäin ...

loomulikult läksin öhtul esinema sest ega minu pärast saanud näidend ära jääda ... . huh

727097kjhd9gidla.gif

AUTOAVARII

Peale neljandat klassi, kui maakoolist läksin edasi Võhma kooli ,siis seal ma vist omaarust koolis kordagi ei minestanud aga jäin 13 aastaselt spordilaagris olles auto alla ...siis küll teadvusekaotus oli ja kui ärksin olin kellegi naise süles istumas ja jalg oli katki ja luuots paistis lihast läbi .tõstsin sealt jala üles ja röökisin nii jubedalt .... oli kohutav valu ja mulle anti juua ja kallasin selle joogi jala peale, sest olin nii täiesti segane .

mind viidi Viljandi haiglasse ja olin seal kohe mitu kuud,sest luu ei kasvanud kinni õieti ja murti mitu korda lahti ....

Õnnetus toimus juunikuus, aga koju sain augustis alles ,mäletan ,et terve veerand puudusin koolist ... klassikaaslased tõid mulle koolist õppimist koju ja saatsin nendega koos harjutused ja üesanded tagasi . Puudusin terve esimese veerandi koolist , kuid klassi sisse ei jäänud, sest õppisin siis kodus tublisti ...Mäletan klassijuhataja käis mind vaatamas, nii Viljandi haiglas, kui ka kodus ja kinkis iga kord kui käis , paranemise puhul raamatu .. imetore klassijuhataja ...

No selle jalaga oli lõpuks nii ,et kips oli jalas pikka aega ja see pigistas ülevalt reiest veresooned ja lihased kinni ja kuna ma olin voodis ja ei liikunud ju sugugi ja sõin head ja paremat kogu aeg, mis tood,i siis kasvas liha kipsist üle ja jättis koledad armid reide mida pidin siis kogu oma elu häbenema. pärastpoole avaldus see pindmiste veresoonte väljailmumisega ja kogu reie külgosa on sinine ...

Parema jala hüpeliiges jäigi sellest ajast peale kangemaks kui teine ja lapsena seda muidugi ei saanud nii arugi ,aga pärastpoole on kogu aeg tunda andnud ja siiamaani annab tunda ... nüüd veel eriti hullusti, kui seal on luudevaheline kõhreosa läinud pehmeks ja katki ja neid nüüd tahangi opereerida lasta ...

Mis puutub minestamisse siis korra minestasin ära siis kui olin kartulipõllul kõplamas ja olid pahad päevad olin 15 -16 aastane siis ja hakkas nii kohutavalt kõht valutama .. alguses lebasin kartulivao vahel sest püsti ei suutnud tõusta ... ja siis hakkasi tasapisi kodu poole roomama .. kogu aeg oli jube valu ... siis lõpuks kuhugile puu alla ma minestasin ja kui ärkasin siis esimene mõte oli et olen surnud .... Avasin silmad . taevas oli sini sinine ja siis nägin puuoksi tasakesi liikumas minu kohal ... siis hakkas teadvus tagasi tulema ... Roomasin kuidagiviisi koju ... vanaema oli kodus andis mulle haput jõhvika jooki ja läksin voodisse .ikka veel valutas, .kell oli vastasseinas ja ma vaatasin seda kella ja omaette mõtlesin ,et vaja vaadata mis kell ma ära suren ......oh seda lapse mõistust ...

Seoses pahade päevadega mäletan ,et mul olid need väga suurte valudega ja mitu korda olin minestmise ääre peal ... Kord olles Riias tädi juures, tädi andis mulle juua kaaliumpermanganaadi lahust, õrna ja see küll aitas mul mitu korda pärast sedagi natukene kergemini üle elada neid hirmsaid valusid ...

veel üks minestamine on noorusajast jäänud meelde seoses dieedipidamisega .see oli siis kui olin 20 aastane, Otsustasin, et täna ma mitte ainult ei söö, vaid ka ei joo ...

Läksin ujuma .määrisin ennast kokku D- vitamiiniga ,sest naised olid selle abil pruuniks päevitunud mõne päevaga ja olin rannas lõunani välja, siis tulin koju ja läksin veel sõbrannle kylla ... sealt ära tulles tundsin trepi peal ,et nüüd ma minesta ja jooksin ruttu tagasi ,jõudsin veel sõbrannale hüüda et nüüd ma minestan ja vajusi tugitooli kokku .... ärkasin selle peale et sõbranna pritsis mulle külma vett kausist näkku ....

Peale seda korda enam minestamisi ei mäleta .

727097kjhd9gidla.gif

PEAVALUD

Hakkasid mind ka küllalt noorena kimbutama ...

Esimesi peavalusid ei mäleta aga mäletan,, et kohutav peavalu oli seekord kui alkoholi tarbisin . Arvan et oli isegi alkoholimürgitus. see juhtus kord jaanipäeva ajal kui vedasin kihla et joon kogu pudeli tühjaks ilma suult töstmata .... ime et veel ellu jäin ... pudeli jöin peaaegu tyhjaks , sõbranna Eda kiskus pudeli käest kui oli juba peaaegu tühi ...

mäletan, et alguses ei tundnud eriti midagi , siis hakkas hämarduma . olime neljakesi seltskonnas ja ma ei tea kuhu ja miks ma hakkasin minema - mäletan seda kohta kuhu ma lõpuks pikali jäin ja mäletan seda et keegi ütles, et su ema tuleb ja ma pistsin jooksma . seda ma ei mäleta kuidas ma jooksin, aga koju ma tahtsin jõuda ja teised ei saanud mulle nii kiiresti järelegi jooksin kaevu alla ja hüüdsin, et keegi pumpaks mulle vett pähe .... keegi seda tegigi . siis ma oksendasin ja ema viis mu tuppa magama .ei tea kuidas ta küll juhtus nii õigel ajal mind otsima tulla ma oleks vist muidu surnud sinna ... metsa ...

Nutsin ja palusin andeks ja lubasin et enam kunagi ei joo .. Selskond tahtis kiiresti minema sealt ,söbranna jäi küll minu kõrvale Poisid sõitsid minema , järgmine päev oli mul vaja sõita eksamile Tallinna ...

Seda peavalu mis siis hakkas seda oli võimatu kannatada, aga tuli kannatada .õnneks eksam läks hästi ...

Ma arvan, et kõik järgnevad peavalud on alguse saanud sellest mürgitusest ...

Alkoholi tarbimisele see lõppu küll ei teinud ,võtsin ikka vahest ja noorena pidudel sünnipäevadel ja koosviibimistel .Olen olnud päris purjus . Töölt pole alkoholi pärast kunagi puudúnud ega purjus peaga tööle ilmunud ... pead ei ole kunagi parandanud ... Alkoholiga tegin lõpparved alles 40 aastaselt ...

727097kjhd9gidla.gif

 

TABLETID .

1240422539_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

1240422630_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1240422729_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1240422792_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1240422869_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1240422937_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1240423002_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1240423083_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1240423156_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

 

COZAAR 50 MG 1X1 VRK

Losartaani on verenpainelääke, jolla hoidetaan myös sydämen vajaatoimintaa sekä aikuisiän diabetekseen liittyvää munuaistautia, kun se liittyy kohonneeseen verenpaineeseen.

MSD09520_132858_5.JPG

SIMVASTATIIN 20MG 1X1 ILTAISIIN

Simvastatiini estää kolesterolin muodostumista elimistössä. Se alentaa sekä kokonaiskolesterolia että erityisesti ns. pahaa eli LDL -kolesterolia. Lisäksi se vähentää muiden, korkeina pitoisuuksina haitallisten rasvojen määrää veressä.

Näytä täysikokoinen kuva

 

 

 

 

ARTHRYL

 

Rustolääke 2TBL

ALLONOL 1X1 VRK

Kihti. Seerumin kohonnut virtsahappopitoisuus erityisesti kihtinefropatian ja uraattikivien yhteydessä. Kalsiumoksalaatti- ja kalsiumfosfaattikivien muodostumisen ennaltaehkäisy ja hoito potilailla, joilla esiintyy hyperurikemiaa ja/tai hyperurikosuriaa. Sekundaarinen hyperurikemia sairauksissa, joissa nukleiinihappokatabolia on lisääntynyt. Hyperurikemian ja virtsahapponefropatian hoito ja ennaltaehkäisy sytostaatti- ja sädehoidon yhteydessä

SOMAC

Ei-selektiivisten ei-steroidisten tulehduskipulääkkeiden (NSAID-lääkkeet) aiheuttamien maha- ja pohjukaissuolihaavaumien estoon riskiryhmään kuuluvilla potilailla, jotka tarvitsevat jatkuvaa hoitoa ei-steroidisilla tulehduskipulääkkeillä

BURANA 800

TRAMAL ½-1 VRK

PANADOL 1G 1X3 VRK

LITALGIN 1-3 VRK

Seljavalud

Seljavalud algasid mul kusagil 24 aastaselt selle põhjustas külmutuskapi tõstmine remondi aeg ... Elasime siis Suur Kaares , kahetoalises korteris , köögis tegime remonti ja oli vaja tõsta külmkappi. Hakkasime mehega seda tõstma ja mina lollike ei teadnud siis ergonoomiast midagi , tõstsin nagu mees muiste kuni käis kohutav pauk seljast läbi ja mina pikali maas- ei saa püsti ega pikali, seal ma siis lamasin ja hakkasin tasapisi tagurpidi roomates tuppa voodi poole roomama . Kuidagiviisi sain suurte pingutustega selili voodisse ja siis ei suutnud enam väikest varvastki liigutada , kohutav valu . Nii ma seal vaevlesin , praegu ei suuda aru saada miks mulle keegi kiirabi ei kutsunud- äkki ma ise ei tahtnud arvasin et läheb üle öö jooksul .. öösel oli aga juba nii hull et mees sõitis Võhmasse ema järgi ,
emal oli head määret mille õde talle Aafrikast tulles tõi , see oli selline hästi hästi põletav salv , põletas nii, et oli tunne justkui oleks seljas lõke põlema pandud .. aga see aitas , ema korra määris ja hommikul määris teise korra ja ma sain liikuma ...
Peale seda korda ma ei mäleta et oleks olnud suuremaid seljavalusid aga kusagil 15 aastat hiljem hakkas regulaarselt selg tunda andma
Ja siis korra mäletan kui värvisin lasteaias rühma toole õues varikatuse all , peale selle lõi selja nii valusaks et enam ei saanud abi ka sellest salvist ja oli vaja minna haiglasse , Haiglas muidugi avastati et seljalülide vaheline kõhreosa on katki ja killukene sealt on pigistanud närvi peale ja see tegi nii jubedat valu ja kogu jalg oli nii krambis et varvas ei liikunud ja mind saadetigi viimases hädas taru seljaopile , see oli juba siis, kui olin mehest lahus ja lapsed puberteedieas ega saanud mind kuidagimoodi aidata . Operatsioon oli 2000 aastal 1. septembril ja 5 septembril pääsesin koju juba ... Kodus oli külm ja puid ei olnud ... lõhkusin siis ettevaatlikult märgi pakkusid et ahju alla tuli teha , lapsi oli võimatu muidagi paluda, kuna nendega oli üleüldse võimatu midagi normaalselt rääkida . See oli minu elu kõige jubedam ja raskem periood, kui elasin Veere tänava kuuritaolises elamus ...
Operatsioonist veel niipalju et kui tulin Tartu  haiglasse siis sain kõigepealt naisarsti käest jubedalt sõimata . Esiteks ta karjus minu peale et olen liiga raske ja võin opilaua ära lõhkuda ja oli minu vastu äärmiselt ebasõbralik . õnneks ta pidi oma sõnad peale oppi tagasi võtma sest taastusin hästi ja olin ise aktiivne liikuma ja minuga polnud neil mingit probleemi .
Ja siis oli aasta 2006 kui töökohas venitasin selja öösel kui läksin teise osakonna naist abistama , tal oli üks patsient kukkunud , suur tugev mees ja pidime ta sealt wc-st kraanikausi ja pissipoti vahelt välja upitama seal mul oli korra tunne et nüüd sai selg haiget . Ja kuu aja pärast olin maas ja kestis jube kaua enne kui sain taas enam vähem normaalselt kõndida aga siis ilmnesid juba teised hädad