Terapian tarpeessa

Olen minäkin käynyt monella terapeutilla.

Liikuntaterapeutti pisti minut istumaan tuolille ja polkemaan pyörä.  Epämukavalta se tuntui mutta poljin puolisen tuntia.    Ei semmoisesta mitään apua ole, kuin poljen sitä kerran kahdessa viikossa puoli tuntia. Raha meni 13 euroa.  Sen jälkeen lainasin apuväline varastosta polkimen kotiin. Kotona ajattelin että nyt saan polkea, kun aina telkkaria katson, mutta joopasjoo, se rupesi liukuma mattoni päällä karkuun, näin olleen ei saanut muuta kuin ostin liukuesteen kankaasta palasen ja ei sekin auttanut.  Ei saanut laitta myös seinä vasten sen takia, että sitten ei olis mahtunut polkemaan ja siellä se luisteli mattoni päällä ja kokolattiamatto oli rullalla ja pitkästyin ja vein sen vempaimen takaisin.  Ei mennyt enää terapeutille, koin että mitään hyötyä ei tämmöisestä tule …

Seuraavaa oli ravitsemusterapeutti jolla kävin.

Tämä olikin entinen opettajani lähihoitaja koulutuksesta ja hänen kanssa juteltiin niitä- näitä asioita, mitä jo tiesin aiemmin koulutuksesta ja lukenut netista.

Siellä vaan hän kyseli, mutta ei mitään uutta tietoa, eikä neuvoja saanut, tehtiin ruokailutestin ja koin että minulle ei ole apua. Sen jälkeen pyysin lähetystä psykoterapeutille, siksi että tiedän että ruokailutottumukseni ja paineet tulee kaikki sieltä kaukana lapsuudesta ja olen pitkään aikaan halunnut puhua niistä jonkun ihmisen kanssa ja purata paineita. Näin olleen menin psykoterapeutille ja myös se ei mitään hyötynsä kun sinne aikaa on 45. min ja sille ei puhu puoliakaan asioita mistä pitää puhua.  Seuraavalla käynnillä takerruin saman asian itkiessä ja kolmannella kerralla ei paljon keritty eteenpäin, terapeutti oli mukava mutta ei saanut mitään irti. Olisin halunnut jutella hänen kanssa joka päivä pari tuntia kerrallaan, että olisimme päässyt edes asiaan.  Päästäkseen terapeutille oli pakko ottaa taksi (mies oli töissä ja kellonajat lääkärille olivat vaan aamupäivisin) ja taksikuljetus sinne oli melkein 20 euroa. Ei pystynyt siellä rahan takia käymään enemmän. ja lopetin koko hommaan.

Aiemmin, kun olin vielä töissä v. 2008, olen käynyt työterveyslääkärin vastaanotolla.

 

Hän oli minulle tosi ystävällinen ja osasi motivoida ja hänen kanssa oli laihdutusprojekti jossa laihduin 20 kg puolessa vuodessa ja sitten taistelin puolitoista vuotta, että se paino pysyisi mutta ei enää mennyt alaspäin, silloin sairastuin ja ei saanut enää jatkosopimusta töihin, samoin ei saanut käyttää työterveydenhuoltoa jossa oli laihdutusprojekti käymässä, saman tien kun lopetin siellä käynnit, saman tien tulikin kaikki 20 kg. takaisiin ja minun vaivani -kuin tuhka tuuleen.  Olin vuosi sairauslomalla ja sen jälkeen pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle. Sen jälkeen on painoni ollut paikalla, mutta nyt se taas halua nousta ja täytyy pitää kurissa makeanälän.

Kyllä olen terapian tarpeessa, mutta itse olen itselleen paras terapeutti tähän asti ollut