Vaan ihania aurinkoisia päiviä .  Päivät on ollut kiireisia. Olemme siivonut ja  koristellut pääsiäistä (Palmusunnuntai vuoksi) , vaihtanut keittiössä verhot , laittanut multaan raihuohoa ja herneitä, herneitä on hyvä syödä ja koristellä niillä salaatteja ja muuta ruoka .   Mies toi pajunoksia ja koivunoksia .. Laatikosta otettiin alas pääsiäispuput tiput ja muut hahmot ...

 Rakas  blogiystäväni teki minulle yllätyksen ja inspiroitu mun sinisesta koristeesineiden hyllystä ja lähetti minulle  kauniin koristeesinen joutseneen mun hyllylle kun se oli hänen talossa niin yksinäinen ja halusi päästä ulkoilemaan .. ja niin päätyi minun hyllylle , Kiitoksia Marjaana , olen iloinen   siitä .

002-normal.jpg

 Tallinnasta tuli koulukaverini  Hämeenlinnan

Reggio Emilia seminaarille.

Hämeenlinnan varhaiskasvatuspalvelut ovat 2 vuotta tehneet yhteistyötä italialaisen Reggio Emilian kanssa. Yhteistyön aikana on haettu tapaa miten kyseinen ajattelutapaja ja työmenetelmä otetaan Hämeenlinnassa käyttöön. Yhteistyössä ovat varhaiskasvatuksen lisäksi olleet mukana Aimokoulu ja ARX.

Yhteistyö huipentui Hämeenlinnassa 23.3. pidettyyn seminaariin, jossa Hämeenlinnan Satakieliteesit julkaistiin.

http://www.hameenlinna.fi/Menuissa-nakymattomat-sivut/Tiedotteet/Italiasta-lapsilahtoisyyden-mallia/

Satakieli_1-normal.jpg

 Koulukaverini tuli laivalla Helsinkiin ja perjantaina 5 ihmisen porukkan ryhmässä , toiset menivat yöpymään johonkin asuntoon . Olis ollut rahaa olisivat mennyt hotelliin , mutta kun ei ole tietenkin virolaisilla lastentarhanopettajillä semmoista raha  ne saivat jonkun työmiehen asuntoon nukkumaan yön yli . Minun työkaveri vietiin helsingissa kampiin ja hän istuu siellä hämeenlinnan bussille ja linjaauto asemalla olin hänen vastassa.

Oli ihana tavata pitkästä aika, kolua kävimme 1975 vuonna.

 Höpöteltiin puolen yön saakka ja sitten vielä tänään aamupäivälla kello 11 asti sen jälkeen vein hänet taksilla (taksikortti on minulla)  sinne päiväkotiin  jossa oli seminaari .

koulukaverini Ülle on magisteri ja on julkaisenut monet lastenkirjat ja toi minullekin kaksi niistä

014-normal.jpg

 

1288367250013-normal.jpg426535_312340775560861_1111603512_n-norm