Minkälainen on sinulla naapuri ja onko teillä naapurisopu tai ette tunne toisiaan  

 . . Meillä on naapuriksi yksinäinen 64 v mies.

On hänellä lapsikin mutta ei ole nähnyt ikinä kun hän asuu jossakin muualla.

Olen ollut naapurille ystävällinen ja niin kun pitäisi ollakin naapureiden välissä hyvät välit. Jos teen jotakin hyvä kakku tai leivoksen olen aina hänellekin vienyt maistiaisia ja jos on synttärit tai joulu niin saa pienen lahjakin niin puolin kun toisin. 

 Naapurini on myös käyttänyt hyväksi miestäni ja melkein jokapäiväisesti pyytänyt autokyytiä kaupungille, kioskille,  postiin, terveyskeskukseen, kauppaan, pankkiin ym. minä en ole tutkinut eikä kysellyt mieheltäni -onko hänelle maksettu kyydit jollain tavalla jotakin "bensarahoja "   tai tekee vaan   hyvästä tahdosta niitä matkoja   naapurisetään kanssa ..  se ei millään tavalla minua  ole haitannut ... 

Mutta nyt joulun jälkeen tapahtuikin semmoinen juttu että naapuri kaatui liukkaalla hiekoittamattomalla tiellä ja vahingoitti lonkkansa ja vietiin sairaalaan ja laitettu lonkka kiinni ruuveilla, sen jälkeen vietyy kuntoutumaan viikoksi hoitokotiin. Joka ikinen päivää hän sieltä  soitti ja pyysi miestäni tuomaan hänelle  jotakin : limsaa tai karkkeja, seur päivänä kampaa ja sukat ja siis seuraava päivä taas limsa ja pitkähihainen paita, partahöyliä ja niin edelleen joka päivä jotakin hän siellä tarvitsi.. Mieheni kiltti ihminen vei... 

 Ja eilen naapurini ilmoitti minulle Watsappiin  että hän pääsekin kotiin. 

Ihmettelin suuresti, että onko hän niin hyvässä kunnossa että pystyy huolehtimaan kaikesta itse?  Kyselin watsapissa häneltä että pääsetkö itse kauppa ja alla kellariin

 syömään?

782346t1h4554.jpg

 

 

                                                         lataa.jpg

   Meillä on siellä kellarissa ruokala työläisille ja talon asukit saa siellä ruokailla... 

Pääsetkö alle syömään, niin hän vastaili minulle että jos nyt mieheni tuo hänelle sieltä ruuat ja myös kaupasta sitä mitä hän tarvitsee.

 Tämä juttu ei käynyt enää minulle. Ei nyt niin se käy että  mieheni rupea  naapurisetään omahoitajaksi , kun  hän on itsekin  72 v    ja sairauksia monenlaisia .   Minä olen itsekin invalidi ja jos mieheni apua tarvitsen niin ei joka kertaa uskalla pyytäkään, kun ajattelen että hänellä on sydänvika ja  ei halua että  tekee ittelles liika .. pidän huolta hänestä .... vaikka tarvitsisin itsekin enemmän huolenpitoa ..   Eli tuli pikkuisen stressi - että miestäni käytetään liian paljon  hyväksi ja   kirjoitin  naapurille Watsappiin , että hän pitäisi  sopimaan keittiön kanssa, että jos  he suostuu tuomaan hänelle  ruuat ylös  asuntoonsa  tai siis on  pakko  sovita ja tilata kotiapu ..

. Kyllä mieheni edelleen saa tuua hänelle jotain pientä jos on omiakin ruokiakin tuotavana ja joskus on meidänkin kassi painavaa, siis vielä toisen ihmisen ruuankassi  . Eli   siis  jos hän tulee kotiin, siis kuka nosta hänen rollan  rappukäytävässä alas ja tuo ylös . 

Taas mieheni? .. 

Kun mieheni  ei  voi  nostaa mitään painavaa.   Eli minä pidän huolta miehestäni sen takia, että haluan, että saan olla vielä hänen kanssa pitkään ...  ja että hän jaksais pitää huolta minustakin jos tarvitsen ja minä hänestä ainakin pidän joka päivä . . Mutta täma hyvätekeiväisyys täytyy pistä poikki  ja mieheni on sama mieltä kanssani, mutta kun on niin  arkaluonteinen ettei uskalla sanoa EI .. 

Juu, kyllä minulle hän uskalla- muttei vieraille ihmisille ei uskalla  joka pyytää  apua ja käyttää  hänet  hyväksi  Eihän  uskalla edes lehtimyyjäille sanoa EI ja  suostuu aina tilamaan ja siis  pyytää minut perumaan ne tilaukset kun ei itse uskalla ..

                                 A V A U D U I  N 

tänne  kun  oli niin  huoli ja mielipaha ... Saa nähdä miten menee    

 

liukuesesukat%20%2016%2C%2070.jpg tilasin naapurille semmoiset liukuestesukat 

 PS: TILANNE TÄNÄÄN ::: JUU KYLLÄ KANNATTI   HERMOSTUA JA PITÄÄ HUOLTA MIEHESTÄNI ..  NAAPURISETA JATKAA KUNTOUTUMISTA HOITOKODISSA JA HÄNELLE TULEe ENSIKSI SIIVOJA KUKA SIIVOA KÄMPÄNsä  JA  HÄN TULEE KOTIIN VASTA SEURAAVALA VIIKOLLA  .. JOS   KAIKKI MENEE NIIN KUN  OLEN AJATELLUT NIIN MENI HYVIN ..