Juu on ihana aamulla herätä kun on auringo jo ikkunoista  paistaamassa.   Mutta me ollaan vielä heikkoina ,  sekä minä että mieheni . Minulla on kyllä voimia enemmän kun   jakselin käydä kaupassakin .  Ystävä  auttoi . Hänellä on auto ja sovittiin että menen taksilla kauppaan ja hän autta mut siellä asioimaan ja tavaroita etsimään ja sitten    tuo mut kotiin , nyt on meillä taas jonkin verran ruoka ... 

Olis kiva   jos olis semmoinen palvelu  myös sairaille ihmisille että joku tuo kaupasta tavaraa kotiin.   Helsingissa saa tilata  muttei meillä Hämeenlinnassa ole semmoista palvelua ...  Ikävä kyllä mutta totta . En osa  itse etsiä myös ...  kun   minulla on mieheni ja ei me saa mitään apua ...  mutta kun hän on sairas ?   Joku pitää viedä roskit. Joku pitää käydä kaupassa .  Joku pitää siivota . Nyt viellä jaksaan mutte kauan enää ... Kauhea on ajatella että täytyy  mennä johonkin palveluasuntoon    , kun vielä pääsen itse wessa- on kaikki hyvin, muttei silloin, kun joku toinen pitää pyyhkiä mun pyllyä   ...  silloin on  kyllä helpompi kuolla ... 

 Ei sitä mietti kukaan kun on terveena   . vaan silloin kun on jo tilanne muuttunut ja tarvitset apua ... Minulla on ystäviä joka auttaa   mutta ei  kaikki pystyy auttamaan , joku jaksaa auttaa joku ei jaksaa tai ei ole aikaa tai on itsekin huonossa kunnossa .. Sen takia pitää olla paikka johon soitta ja pyytää apua .. Minä soitan kyllä maanantaina pysäkille ja kysyn minkälaista apua saa pyytä ... ..