Muistan ensimmäistä silmäniskua, olin silloin vielä koulussa 7. tai 8. luokalla …

 Koulusta kotiin oltiin liikkeessä bussilla. Joskus oli bussikuskina komea nuori mies. Katsoin usein hänen kauniita hiuksia ja silmiä kun oltiin ajomatkalla.. Silmät olivat vaaleasiniset ja hiukset kultaiset kutrit.. Heheh Olin melkein rakastunut, kerran kun menin bussista ulos katselin vielä viimeisen kerran sinne peiliin josta näkyy bussikuskin naama ja silloin se tapahtui, hän iski minulle silmänsä .   . Apua !!!!  Tämä ensimmäinen silmänisku minulle on tähän asti  jäänyt muistiin …

  Silloin, kun hän oli bussikuskina, oli onnekas päiväni, mutta vaan mun nuoressa lapsenmielessä …   Eihän onneksi  tiennyt mitään, katseli varmasti että mitä se koulutyttö katsoo…   Ikinä ei puhunut mitään. Ja myöhemmin unohtuu, kun menin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle … mutta    silmänisku jäi minulle muistoksi …

--_111_~1%5B1%5D%5B1%5D.gif

Wikipediasta silmaniskusta :

Silmänisku on aikomuksellinen ilme, joka tehdään sulkemalla toinen silmä, toisen silmän pysyessä samaan aikaan auki. Silmänisku on sanatonta kahdenkeskistä ajatusten vaihtoa.

Silmäniskulla voidaan ilmaista yhteistä salaisuutta. Toisaalta sillä voidaan tarkoittaa yksinkertaisesti "kyllä, käsitin sen", "ok".

Monissa kulttuureissa silmäniskulla voidaan osoittaa kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen

Silmänisku voi olla myös tahatonta, esimerkiksi elohiiri tai vaikkapa jokin muu sairaus tai tunnetila voi tehdä tästä eleestä tahattoman.