4.06.2009

 

Kell 10. 25 oli aeg kinni pandud  Hämeenlinna Keskhaiglalaboratooriumi. Seal võeti kolm katseklaasi verd . Õnnestus kohe esimese korraga, ei pidanud sorkima mitu korda . Edasi komberdasin kahe kepiga  kirurgia B osakonda mis oli 5 korrusel.  Seal otsisin registratuuri ja andsin oma paberid sinna ja jäin ootama .. veel oli seal kaks mees ootamas järjekorras ..

 

Ootasin kusagil üle tunni ,siis tuli noorem  med. õde ja kutsus mu vestlusele. Vaatasime läbi kõik andmed minu kohta. Küsis üle tabletid mida võtan ja andis juhtnööre homseks . Ütles, et kuna palatis pole veel vaba voodit ,siis pean veel nats koridoris istuma ja ootama. Kohe pidi tulema ka  südamefilmi tegija .  Seejärel saatis mu sööma.

 

 Kuna palatit polnud, oli meile kolmele kaetud laud koridori, puhke ja ooteruumi. Vaatasin, et oli praetud räimed , kartulipuder, salat ja magustoiduks kissell leib sai ja või . Kuna ma räime süüa ei tohi siis küsisin meestelt ,kas nad ei võtaks omale minu kala , mida nad meeleldi tegid … siis helistasin Eerole ja ütlesin et jään sisse . Jäin ootama oma palatit istusin sina ukse lähedale Palati nr oli 8 .. Veel tuli paar tundi oodata . Lugesin seal siis lehte ja istusin ja vaatasin .Siis tuli südamefilmi tegija ja sain palatisse oma voodisse . Nii hea oli, mulle toodi kittel ,öösärk, sokid,  kingad ,aluspüksid ,kaks käterätti . Palat oli nelja kohaline ja samal päeval läksid veel kaks inimest koju  .Üks naine jäi veel minuga ööseks,  öösel  aga toodi veel üks inimene sisse …  kella nelja aeg tuli õhtusöök ..parsasupp ja leivaviil ja saiaviil ja magustoiduks mustikakissell . Olin nii väsinud, et magasin natuke ja siis tuli Eero vaatama, et  kus ma olen ja tõi koti minu oma öösärgiga ,tahtsin just pikki pidzaama pükse ,siis mugvam magada … Siis kui Eero ära läks, siis kell 19 toodi veel tassike teed ja võileib kus oli kaks viilu vorsti ja yks viil juustu ja neli soolakurgiviilu …  see oli siis kõik juua sain veel kuni kella 12 –ni peale seda ei saanud enam süüa ega juua

 

Õhtul käis veel narkoosiõde koos praktikandiga ,praktikant kuulas südant … ,siis narkoosiarst kuulas ka veel üle . Ütles, et mulle antakse rahustav süst, et ma ei kardaks  Ütles, et mind võetakse esimesena ette, kella 9 aeg kusagil … … … Ikka kartsin … Õhtul 22 ajal vötsin Tenox tableti ja sain ilusasti magada … öösel kusagil tuli hoidja ja võttis klaasi laua pealt ära et ma ei jooks enam .

 

Öösel nägin unes, et olin kusagil kommikausi lähedal ja sõin kolm sokolaadikommi ära ja alles siis tuli meelde ,et ma ju ei tohtinud süüa ja kartsin hirmsasti, et nüüd jääb mul op. ära , oih kui hirmus oli ,nii hea kui sain aru, et see oli kõigest uni …

 

Hommikul ärkasin juba enne viite ,käisin ka juba dussi all ära enne kui tuldi äratama … anti puhtad riided selga ,tagant lahti särk pikk ja sokid ja aluspüksid … siis  ootasin …. enne kella 8 anti rahusti ja pisike lonksuke vett ..  ei saanud ju juua , vetsus ma polnud juba kaks päeva käinud , ütles, et pole hullu . Kella 8 55 tuli siis üks pisike hoidja mind suurt inimest voodiga koos sõidutama alla keldrikorrusele operatsioonisaali … seal juba oli mitu naist ringi jooksmas … veeretasin ennast seal oma voodi pealt opilauale naised  hakkasid seal minuga askeldama ,pandi igasugu asjad külge ,vererõhu aparaat ja tilguti ja seoti raami külge kinni  ja mul  juba tulid pisarad,  küsiti kas veel tahad rahustit ja muidugi tahtsin, sest veelgi värisesin seal nagu haavaleht .. Siis tuli kirurg ka ja  teretas  mind ja  tuttav kirurg oligi see, kelle juurel olin kaks korda juba käinud …

 

  Kartsin hirmsasti  seda süsti selga,   sest  mind on tavaliselt opereeritud narkoosiga aga nüüd tehti kohalik tuimestus seljasüstiga … aga õnneks polnud hull sai kohe õigessse kohta süstitud ja jalad hakkasidki kohe kangeks jääma ruttu ruttu visati mind sinna raami peale pikali õigesse asendisse. siis hakkas tuimestus mõjuma juba küllalt kiiresti … siis katsetati veel külma veega pritsis mulle käe peale ja tundsin külma ,siis pritsis jalale ja küsis ,kas on sama külm ,ütlesin, et tunnen ainult, et midagi seal  on,  aga mitte külma … see oli selge märk,et oli mõjunud …

 

Siis tuli ka arst kohale ja hakkasid seal minu kallal askeldama ,seal körval oli televiisor ja ma sain sealt natuke vaadata ,mis seal tehakse … oli väga imelik  aga nägin, kuidas ta seal midagi mingi aparaadiga suristas ja nagu vesi oleks liikunud kogu aeg , ümberringi selline valge  nagu vatt ja siis kondid ,aga midagi aru ei saanud ,nägin ainult oma konte ja seda mis seal ümber hõljus …

 

Läks päris kaua aega , kusagil kella kümne aeg hakati peale ja siis kui viidi sinna äratus tuppa siis oli kell pool kaksteis kusagil , seal anti mul valuvaigisteid ja olin seal seni ,kui jalad hakkasid jälle liikuma ,siis viidi mind jälle üles oma palatisse …

 

Nii oligi möödunud operatsioon . olin väsinud .Kõigepealt möödeti seal vererõhku see oli 100-väga madal …

 

 

 

toodi valuvaigisteid . Tilguti oli veel peal ,siis kui see tühjaks sai siis toodi veel uus .  Seejärel oli juba nii kange pissihäda, et andsin hoidjale kella, ta tuli võttis mul voodi küljed ära ja sain voodist tõusta vetsu ,issand kui hea oli kohe olla .  Isegi sai jalale toetuda, valus ei olnud …

 

Helistasin emale ja Eerole . Et nad ei muretseks .

 

Proovisin ka varbaid liigutada , oli päris hea . Ei olnud valu aga ebamugav natuke .Kella nelja  aeg sai juba süüa . 

 

Õhtul käis Eero vaatamas .

 

Pidin veel ööseks sisse jääma , Öö möödus rahulikult ,käisin vahepeal vetsus ja kaks uut inimest toodi sisse …  hommikul käis fysioterepeut ja näitas harjutusi mida ma pidin tegema .

 

Laupäeval lõuna aeg käis arst ja lubas mu koju .. haav vaadati üle midagi hullu ei olnud , õde tegi paberid valmis ja tõi mulle need palatisse , andis sinise lehe kaheks nädalaks ja aja millal pean minema ömblusniite välja võtma .
Siis andis veel paberi mis tuleb kuu aja pärast saata haiglasse kui midagi paha ei juhtu ega haav mädanema ei lähe jne … kui siis juhtub midagi siis haiglasse selle paberiga …  ja siis helistasin Eerole ,et ta võib mulle järgi tulla …

 

  Oligi selline minu haigla reis

 

Juuni 2009

 

1244457916_img-d41d8cd98f00b204e9800998e