J O U L U P Ä I V Ä . Voi että on mukava  olo . Kaikki on nii rauhallista .  Ei ole mitään erikoisia  murehtimisen aiheitä  kiitos rakkalle jumalalle joka on antanut rauhallisen joulun.   Ainakin tähän asti , mitä odottaa  edessä   en tietä-  eikä haluakaan  miettiä etukäteen, vaikka olen kauhea murehtija ja  etukäteen ajattelija ...  

 Voi siunattua Joulua ,,, Eilen  oli nii mukava mieheni kanssa istua kuusen alle ja avata pakettejämme ihan kun pikku lapset ja kääreåpapereitä oli matto täynnä  .... tää paketointi on niin turha homma mutta ei raaski  antaa pakettia ilman kauniisti paketoituna . Se on nii kaunista homma ...  Iloitsen paketoimisesta enemmän kun lahjasaannista ... kun vanhalla mummulla on kaikkea jo tarpeeks ... 

Mieheni kyllä yllätti Kalevala Lumikukko  korvakoruilla.Tosi kauniit ja olin  niin iloinen . juuri ennen joulua sanoin että minulla on tarpeeks koruja ja kaikkea muuta .. Olisin iloinen vaikka kirjastakin .. kun tykkään lukea ... 

                                                           lumikukka.jpg   

                                                            20171224_160334.jpg

On hän minulle aina ennenkin   ostanut  korvakoruja,  muttei niin  arvokkaita.  Olin iloinen ja yllätynyt ..  lisäksi tuli  leluja   heheeh, ja valoisa väriä vaihtavaa  lumiukko  paterilla .. vielä oli kassissa  semmoisia  tarpellisia asioita..

  Tuli lapsuus  mieleen . Silloin ei saanut lahjoja .. Elämä oli väkivaltainen- kun isä tuli aina töistä  kännissä kotiin ja antoi meille kaikille selkäsauna , pieksi  meitä ja äitiäni  ...  kerran löi puuhalkolla päähän  suuntaan mutta äiti sai käden nostettua ylös ja hänen  kädensä  meni rikki .....  kauhea kun joulunakin oli  väkivalta kotona ja ei erityisesti lahjoja saanut . kun vaan jotakin tarvitsema koulutavaraa, ei nukkeja eikä leluja ensimmäisen nukkeni jota muistan sain koulukavereiltä 15 vuottiana kun opiskelin  jo  lastentarhanopettajaksi Tallinnassa  . Mutta nyt tuli mun rakkalta höpsöltä lapsimielisiä pehmoleluja   No kun hän on niin lapsemielinen itsekin   ja lapsirakas, muttei minä ole hänen lapsi , no en osaa selittää, miksi  jotkut miehet lahjoittaa niin höpsöjä .. Tottakai ei  sanonut hänelle sitä vaan kiittelin ja kehuin mutta   vaan mietin itsekseen ...  Onko teille miehet lahjoittanud  pehmoleluja ?    

                                        20171225_111607.jpg

     tämä vaaleapunainen kuulemma minä ja sininen hän itte 

 Mieheni tytär Merja lahjakassissa oli enkeli  tosi pehmea ja kaunis ja kaitaliina sininen ja  isälle palapelejä pari kappaletta

 

No kun hän laittaa pupu pehmolelukin illalla nukkumaan ja sanoo sille hyvää yötä , Ehkä siis nuorena hän ei saanut olla hyvä ja huolehtivainen isä ???  ja tuntee puudetta ... Voi häntä

.. Mutta joo  Oli eilen rauhallista ja rupean nyt tekee pasteijoja kun lupas tulla ystäväni kerran käymään  

 
On allain avaruus ja tähtipolku kauas vie.
On toinen maailma, on hämäräinen tie.
On tähtiaika uus ja taivaansini määränpää,
kun pilven portaisiin vain kevyt jälki jää.
Niin kovin kaukainen on pieni kylä päällä maan,
sen tiet ja talot, puut, on lumipuvussaan.
Joku jää katsomaan kuka lentää noin.
itsekin hämmästyn kun lentää voin.
On jäätä avaruus ja selkääni mä siivet sain.
On kuu niin sininen mun lentomatkallain.
Kuutamoon liukenee portaat pilvien.
Liukenen itsekin ja leijailen.
On aikaa avaruus ja tuhat vuotta hetkinen.
On tähdet kotimaa ja mä saan nähdä sen.
Suom. Tarleena Sammalkorpi