9.jpg

Mitä olette ostaneet joululahjaksi miehillenne ? Minä ei käy/ en pystyy käymään   kaupassa ja voin tilata vaan netissa. Minulla on semmoinen mies, että  hän ei pitää uusia vaatteita, Ainoa tapaa   saata hänelle jotakin uutta päälle- on heitä vanha vaate roskikseen . Vaatteitä on paljon, muttei hän saa niitä kuluumaan  . Viimme vuonna lahjaksi hänelle  annoin HPK  myssy ja  T paita , niitä ei ole  kertakaan paketista ottanut ulos , paitsi tämä yhden kerran kun joulupukki toi ne hänelle.    Hän on melkein siisti ja vaatteet ovat melkein puhtaita, kun laittan  ne pesuun .  Hänellä on kaapissa vaatteita mitä ei ole viimeiset 15 v laittanut kertakaan päälle .. Muttei anna heitä niitä roskiin .   Tilasin hänelle   nyt jouluks   sviittar tai neule ... Saa nähdä pitäkö päällä vaan yhden kerran .  Voisin lahjoittaa hänelle liput Jäähalliin kun siellä  hän tykkää käydä.  Muttei ole sitä vielä keksinut miten niitä tilata netista ... ja  hän varmasti osaa itse paremmin osta niitä kun tietä tarkkaan paikan jossa hän tykkää katsoa .. että kuitenkin rahaa?   Tätä en tykkää .... en tykkää lahjoittaa rahaa.

643_Joul2016_mark.jpg Tuoksuvaa joulumerkki   vaan Eestissä lähetykseksi.  

Minulle ei  tulee semmoisia . .   Suomessa joulutervehdykset menee perille 90 s. merkilla .  eestissa 65s.

 644_Joul2016_mark.jpg Minulle tulee Eestista tämmöisella postimerkillä  varustettu joulukortti  tai kirjekuori .

Eesti merkit ovat kallimpia .  Tarkoittan että minä saan Suomesta  Eestiin lähetää joulutervehdyksen 1. 30€ lla  mutta he minulle  1.40€  Tämmoinen ero .

Kun maass’ on hanki ja järvet jäässä
ja silmä sammunut auringon,
kun pääsky pitkän on matkan päässä
ja metsä autio, lauluton,
käy lämmin henkäys talvisäässä,
kun joulu on, kun joulu on.
Ei huolta, murhetta kenkään muista,
ei tunnu pakkaset tuikeat,
vain laulu kaikuvi lasten suista,
ja silmät riemusta hehkuvat,
ja liekit loistavat joulupuista,
kun joulu on, kun joulu on.

-Alpo Noponen