Hyvä ettei perjntai .

                            Kuka on taikauskoinen ?

                  Oletko? 

Mitä pelkäät tai ei pelkä? 

  Minä olen  aika lailla taikauskoinen .

Esimerkkejä :   Pitin kaulassa ketjussa  kultaristi riipusta, sitten  päätin että laitan perhosen sen tilalle   vaihtelu vuoksi ja äiti joutui  seuravana päivänä sairalaan ... minä päätin että se oli mun syy  (vaihdoin takaisin ja nyt on ketju kaulassa ja risti  myös...pelkään otta pois ..... 

Seuraava esimerkki ... Laiton päälle mustan paidani  jota ei ollut pitänytkaan  pitkään , löysin vaan kaapista ja  laitoin päälle ei miettinyt mitään ...  Päivällä tuli mies kotiin ja sanoi että hänen isä oli kuollut ...  , siis silloin ei heti miettinyt sitä että  mun  neulen takia, mutta seuraavalla kerralla,  kun laitoin sen päälleni saimme uuden tiedon kuolemasta  ... saman tien ottin sen neulen ja pistin vaan roskikseen ... ei ikinä enää sitä pitää ...

  Niin  , siis  seuraava asia , en  usklalla kovasti ja paljon nauraa, kun heti meietin omia sukulaisia- että  onko niillä kaikki kunnossa kun minä täällä sydämmestä  pitkään nauraa hekottelen. Sama juttu ettei halua ulos mentyä  palata takaisin kun olen jotakin unohtanut sisälle ...   Mutta 13 päivä ei niin paljon mua pelotta onneks ,   kutakuinkin olen harvoin kuullut, että sen päivän aikana olis tapahtunut paljon  onnettomuuksia tai vastaavaa ... Mitäs  mietit? Onko sinulla taikauskoa ...  tai olet taikauskoton .. ?  ... 

 IMG-20171210-WA0013.jpg

r a k a s  mieheni tilasi taas  pasteijaa , vaikka olin uimahallista tullut ja kovin väsynyt päätin ilahduttaa hänet niillä ja oi oli hänellä hyvä mieli ...  

 

IMG-20171210-WA0015.jpg

keittiössä  .

..  Mutta eilen uimahallissa päätin kunnolla rh- rh -rrh -iidella yhden" ilkeän akan" kanssa .         

Nyt kun uimahalli on remontin jälkeen auennut ,siis siellä on paljon vapaehtoisia apulaisia,   auttamassa   ihmisia uudessa uimahallissa  kulkemaan  ja löytämään paikat , aukeamaan kaapien ovija,  niitä on nyt viikossa rikkoutunut niin paljon.

    Eli asia oli näin, että olin rollaatorini kanssa paluumatkalla uimasta  ja haluaisin päästä ulos portista , niitä  on siellä kolme,  kaksi on semmoiset kapeammat  ja kolmas leveämpi pyörätuolin kanssa kulkeville ja rollaatorin . Minä kuljin rollan kanssa ja  haluaisin päästä ulos .eli  rollaatorini oli matkalla sinne leveämän portin päin ja siellä seisoskeli se "ilkeä akka "ja näytti minulle  kädellä merkki... että mene toisesta portista  vaikka tää leveämpi portti oli vapana ja sieltä ei ollut ketään tulemassa eikä menossa paitsi mä .... mutta  hän vapaehtoinen "ilkeä akka"      itse seisoskeli siellä ja ei halunut minut päästä sieltä ulos ..... en osanut päättä eikä ymmärtää minkä takia?    

Minä ei välittänyt hänen viitoituksista vaan menin  rohkeasti  sinne rollaatorin portin päin ja sanoin että eikä mä pääsee täältä kautta ,  että hän  voisi väistyä  tieltäni- etten ajaa hänelle varpaiden yli, mutta hän seisoo siellä kun tatti ja minä siis rohkeasti ajoin hänelle varpaileen  , ja sanoin anteeks  että olisit voinut väistyä ..    Eli näkihän että tulee invaliidi ja hän ei  osoittanut mitään ystävällisyytä eikä myötätuntoa ja päin vastoin lähetti mut   sinne josta en olis päässytkään ...   Eli näytin portille rannekkeeta ja pääsin ulos varpaidensa  kautta ... menin istumaan ja odottamaan miestäni.  V I H A I S E N A .

Mutten saanutkaan enää rauhallisesti istuttua ja menin ottamaan "ilkeästä akasta" valokuva ja  sen aikana  oli  sinne lisäntynyt  mieshenkilökin ...  ja siis vieläkin ei ollut rauhoittunut  menin kysymään akalta- että  anteeks että kysyn- mut onko se leveä portti sun varten tai invalidin varten .. siis vastas  minulle ilkeästi katsoen  et hänen varten ..   Eli erittäin ilkeästi.   Näytin hänelle siis että en pystyy menee rollalla sieltä pienemmasta portista -lykkäsin rollan sinne väliin ja se ei mennyt niin se näki  että en todella  olis mahdunutkaan sieltä .

Mieshenkilö siis sanoi  että joo joo tuli selväksi nyt jo  menee pois jo ... eli sekin oli epäystävällinen  .   vastailin että puhun niin paljon kun haluan ....  olin todella ärsynytynyt ... että vieläkin ei mennyt perille että väärin kohdellut ihminen on  itku silmassa melkein selittämässä asia ... 

Tuli paha joulumieli ...  .  . Tottakai minä itse olin myös ärsyntynyt jo hetkestä alkaen kun hän näki mut ja rupes minulle heiluttamaan kättä   ja viitoilemaan toista porttia .. 

20171213_083940.jpg

semmoinen  luminen ilma oli eilen kaupunkilla 

20171213_084006.jpg

 

2017.jpg

Eli , niistä kahdesta portista rollalla ei pääse  ja rollatorilla pääse hyvin helposti  sieltä leveämmästä portista  ...

Hyvää joulumieltä vapaehtoisille   joka on tullut auttamaan ihmisia ,. Joulupukki kyllä näkee  heidät ja tuo niille vastaavat hyvät lahjat ...  

Osatteko te sanoa mitä olisin  voinut tehdä välttämäks konfliktiä ja täytyykö minulla tänään käydä ja pyytä anteeks, että  käyttäytyminen ei ollut  sitä parasta ...  että   rollani  menetti ajokykyyn  ja ylensä ajokykyyn vaikuttavia tekijöitä ovat neurologiset syyt. .. ja olin minä  hermostutnut  ... ja se oli muuten toinen kertaa,  kun se akka oli minule ilkeä.  Ensimmäinen kerta mä ei hermostunut nii paljon, että olisin tullut niin   vihaiseks ...

HUhhuhh  sainpas purkaa mieltäni ... ...  se oli nyt see 13  päivä .... 

... .. Timo , kiitos  .. sain hyviä vinkkejä .. otetaan se mandarini mukaan .. en osaa vielä sanoa annanko se hänelle tai syön itse ei rupee veikkamaan ettei  satuu valehtelemaan , heh