Uuden Musiikin Kilpailun voitosta ja Suomen seuraavan euroviisuedustajan paikasta kisaa tänä vuonna seitsemän artistia: Oskr, Teflon Brothers x Pandora, Danny, Laura, Aksel, Blind Channel ja Ilta.

kaikkia lauluja saat katsoa You tubesta Tässä ovat UMK21-finalistit – “Kaikkien aikojen kovin kattaus” | UMK21 | yle.fi

 

Oskar:n biisin julkistupäivä on 14.1.

Oskr eli Oskari Ruohonen
 
Teflon Brothers x Pandoran biisin julkistupäivä on 15.1.
Tykkään myös , biisistä ja energiasta 
 
Dannyn biisin julkistupäivä on 18.1.
 Danny on Danny  , tavallinen  melankoolinen laulu 
 

Lauran biisin julkistupäivä on 19.1.

energinen ja kaunis Laura ... kaunis koreografia ... 

Laura eli Laura Põldvere on monipuolinen pop-, jazz- ja improvisaatiolaulaja. Laura oli viime vuosikymmenellä Viron eniten radiosoittoa saanut artisti ja hänen vuonna 2007 julkaistu debyyttinsä nousi yhdeksi Viron suosituimmaksi albumiksi kymmeneen vuoteen. Laura on myös porukan viisukonkari: hän on edustanut Viroa kaksi kertaa Euroviisuissa, vuosina 2005 ja 2017.

Suomessa jo pienestä pitäen paljon aikaa viettänyt, musiikkia tehnyt ja nykyään Espoossa myös HR-alalla työskentelevä Laura asuu puolet ajastaan Suomessa. 

Akselin biisin julkistupäivä on 20.1.

 ääni on kiva ja mielyttävää  melodinen . 

Blin Channelin biisin julkistupäivä on 21.1.

hevi 

 

39-7613345ffd8f8c38984.jpg Tosi kiva laulu 

Kelle mä soitan

 

Istun korkeella. Mun kerrostalossa kaupungin äänet kuulen.  Valon lapsia, nuoria ja vanhoja seisoo taksijonoissa  Moni nukkuu kädet toisissansa kii. Joku jaksaa aina uskoo unelmiin

Suljen ikkunan ja kaikki äänet katoaa. Mutten silti unta saa

Kelle mä soitan, et monelt oot tulossa? Kelle mä soitan kun jumitan ruuhkassa?

Kelle mä soitan et ei ollu asiaa?  Mä halusin kuulla sun äänen vaan.  Kelle mä soitan ja sanon et rakastan?  Taas mun naapurissa yöhön asti nauretaan.

Ja vaikka huudan kuinka lujaa, ei kuule kukaan

Kelle mä soitan nyt? Aamun valossa kaupunki kauniina.  On kadut autioina . Hetki sitten niilä Vielä tanssittiin Uskottiin ihmeisiin. Mä koitan turhaa pitää silmii kii, kaipaan unta ja korvaan kuiskauksii.

Joku soittaa parvekkeelta Satumaan, yleisönään pitkä tyhjä katu vaan

Kelle mä soitan, et monelt oot tulossa? Kelle mä soitan kun jumitan ruuhkassa?  Kelle mä soitan et ei ollu asiaa?

Mä halusin kuulla sun äänen vaan. Kelle mä soitan ja sanon et rakastan?

Taas mun naapurissa aamuun asti nauretaan . Ja vaikka huudan kuinka lujaa, ei kuule kukaan

Kelle mä soitan nyt?

 

Suomen euroviisuedustaja selviää lauantaina 20. helmikuuta suorassa UMK-lähetyksessä klo 21.