Kesähaaste https://marjaananmaja.blogspot.com/https://marjaananmaja.blogspot.com/

       blogista 

1. Lippis vai lierihattu

 

No totta kai lierihattu minullakin, kun niitä on niin montaan ettei kesän aikana kerkiä kaikkia pitämään varsinkin semmoisen kesän aikana kun on ollut tähän asti, nyt olen jo pitänyt kolmea niistä …

IMG_9432.jpg

 

 

2. Pehmis vai jäätelöpallo

 

 Mango jäätelö, kerma toffee jätski ja kaikki Ainot käy minulle jos sorrun syömään makea, mutta  yritän olla syömättään yhteäkään, kun siis ei iske kauhea himo   Täytyy pitää  vaan kuria ja sanoa että minun  jätskit on kaikki syöty.   

imagesQIOTLJ9T.jpg

 

 

3. Herneet vai mansikat

 

Mansikat on mun suosikki, herneitä ei syö, kun munuaiset eivät tykkää herneistä ja herneet tekee virtsahappo vahvaksi ja silloin tulee kiviä munuaisiin … on kerran jopa leikattu kaksi iso kiveä pois ja vuosia myöhemmin tuli yksi kivi itse pois sairaalassa ennen leikkausta ja leikkaus jouduttiin perumaan .. jeeee

k.jpg

 

4. Palju vai järvivesi

 

 Aina se uimahalli tekee hyvää, järvessä enää ei käy liian vanha olen jo ja pelkään mutta nuorena olin kova uimari ja kävin paljon järvessä, mutta minulla on pelko myös sen takia että lapsena olen kerran hukkunut veteen ja sen takia lähden  vaan sinne uimaan  jos on tuttu paikka  ja tiedän kuinka syvä on

416066t1h954e.jpg

 

5. Grilliherkut vai kesäkeittiö

 

 grilli Atrilli voisin kesällä pari kertaa nauttia, eestissä juhannuksena ei mitään makkaroita grillata, vaan shashlikki lihaa ja ainoastaan sitä..   Hyvä liha leikataan palasiksi ja laitettaan marinadi ja paljon sipulirenkaita, suola- etikka ja pikkuisen sokeriakin.. voi että kun se on valmis, siis vartaalle ja nuotioon … ei mitään kaasugrilliä..

20180529_110409.jpg

 

6. Mökki vai teltta

 

 Ei enää telttaa mun ikäiselle sovi ja maassa nukkuminen.  Ainoastaan omassa sängyssä.  Tai jos sattuu semmoinen olemaan jossa on heinälato toivoisin  kerran elämässä siellä vielä nukkua jos onnistuisi, se oli niin romanttinen ja palaa nuoruuden muistot mieleeni

 

ja.jpg

 

7. Varjo vai auringonpaiste

 

Auringonpaiste.  minulle on ennen aina kelvannut, mut nyt on jotakin iskenyt mun käsivarsiin joku ihottuma tai jotakin ei saa enää olla auringossa.  Muuten olen ikäni ollut varjoihminen, mutta nyt rakastan auringoista päivä.. odotan aina kesää .

kls.jpg

 

8. Kesäsade vai kesätuuli

 

Kesäsade. Sellainen pieni ja lyhytkestoinen lämmin ei ukkosta eikä jyrinää haluaa. Nyt on ollut nii monta kuiva ja kaunista päivää jopa kolmekin viikkoa peräkkäin ja unohtuu ne kauheat sateet ja  kylmä kesä ..

 vihm.jpg

 

9. Lavatanssit  vai festarit

 

ei ole enää minusta ei sinne, eikä sinne, mutta telkkarista katson mieluummin tansseja kun suomalaiset tanssi ihan eri tavalla kun eestiläiset.

 

lavatanssit.jpg

 

10. Roadtrip vai riippumatto

 

 En tiedä mitä on roadtrip veikkaan että jotakin autoajelu johonkin tai loma autossa?   Jos saisin siis matkustaisin autolla kaikki suomenmaa halki ja nauttisin luonnosta, olen suuniittelyt matkaa pikajunalla johonkin kauas kauas pohjoiseen.

Olisitko matkaseuraksi.?.

Saisimme tutustua ja jutella koko matkan ajan

mlk.jpg

 

11. Hiirenkorvat vai syreenintuoksu

 

oi minä rakastan syreenituoksua. Voi että kun olen onnekas että saan sitä haistaa ja maistaa eilenkin löysin kolmea onnenkukka syreenistä. Kaikkia hajuja saan haista eikä tulee pääsärkyä paitsi nuotiosavu.. tästä tule ihan hullu migreeni. se on vissi se tulos että lapsena olen ollut tulipalossa ja hengitin häkä ja savua olin melkein kuolemassa ennen kun minut löydettiin sängyn alta . Onneksi selvisin tuosta.. mutta savu ja häkä on pelottavia nykyaikanakin ..

 

20180529_084320.jpg

 

12. Mato-onki vai golfmaila

 

Olen molempia pitänyt kädessäni , mutta olen niin herkkää ettei pystyy ottamaan toiselta henkeä että saisin hänet syödä..

 Golfmaila ei kiinoistasi pätkän verran kun se on rikasten homma.

 

a-34659.jpg