Taas kuukausi on mennyt ja helmikuusta jo neljä päivä selän takana.

Kotirouvana ei minulla ole mitään kiireitä eikä mitään velvollisuuksia, voin istua jalat kohoasennossa vaikka koko päivän.. Mut kun ei malta olla tekemättä mitään. Tänäänkin päivänä pesin pyykkiä, laittelin vaatekaappia ja heitin yhden puseron kirppispussiin, semmoinen pussi on olemassa juuri sen varten, että kun tekee mieli jotakin heittä pois, heitän sen ensiksi kirppispussiin ja sitten katsotaan, kun pärjään ilman sitä vaatetta - saan viedä ne vaatteet rauhallisesti kirpikseen.

Illalla sitten olikin semmoista hommaa, että mies toi kaupasta puhdistettuja silakoita ja paistoin kokonaisen kilogramma silakoita. Pyöritin niitä ensiksi jauhossa ja sen jälkeen munassa ja sitten kuumalle pannulle. Mies kiipi hetken päästä jo keittiön ja halusi maistiaisia … kun tuoksu niin hyvälle. Ei se mielestäni mitään hyvälle tuoksu se silakka ja ”sinistä savua” mut kun ukkoseni oli tyytyväinen olen minäkin. Kuitenkin se maistuu tosi hyvää ja kun on vieläkin terveellistä.

Sitten marinoin osa heistä – silakoista etikkaan, suolan, sokerin, sipulin ja porkkana marinadissa. Tämä maistuu erityisesti minulle, kun mieheni ei kovin etikasta huoli. Täytyy kutsua ystävättären kyläilemään ja nautiskelemaan mun kanssa marinoitujista paistetuista silakoista.

58424e226995.gif

 

004.JPGmarinoituja

 

013.JPG

paistettuja
 
 

c1a684898326.gif

 


Olen huomanut että blogiystävät ovat sairastuneet , toivotaan Teille parantumista ja lähetän hyvä lääkettä täällä se on ..

3998555936_b02eaebe63.jpgsitruna ja hunajaa