Kävin  poliisilaitoksella. Hain uutta henkilökorttia . Ystävä soitti ja sanoi, että hän voi tulla hakemaan mua ja mentäis yhdessä . Näin tekimmekin .. Otettiinh mukaan kuvat ja menoksi

Henkilökortti saa nyt yhdistää Kelan kortttiin . Virkailija oli   aika  tympintynyt näköinen ja vähään pelottavakin .  Todella ei semmoisen näköinen, että haluaisin hän kanssa asioita . Yritin sitä vähän piristää hymyilemälla  ja omalla persoonalla - tuli se sieltä lopuksi pieni hymyn varjo takaisinpäin ... No hyvä . Ei hän jaksaa kokopäivä hymyillä ja olla ystävällisen näköinen kaikille , ymmärrän .

 Henkilöjkortti maksaa nykyään 53 € ja luvatti että poolitoista viikko menee , kyselin että  olisko järkevä hakea passikin , mutta hän sanoi ,ettei henkilökortin rinnalle tarvii passia, kun ei matkusta tosi pitkään , sanoin että minä matkustan vaan kotiinpäin nyt .. ja passi saa hakea viikossa kun tarvittaan .

 Ystävän kanssa mentiin Tavastia koulutuskeskukseen Kahvila-ravintola Punaportti. Ovella oli kyltti

Tervetuloa kahville ja lounaalle!

Tuo ystäväsikin tutustumaan uusiin tiloihimme. Tule asiakkaaksi opiskelijoille.

 

Siellä kuulemma on kaikki halvalla, koulussa opiskelioiden tekemään ruokaa ja tarjoilu .

Auki lounasaikaan klo 10.30-13.00
Opiskelijoiden valmistama buffetlounas
 

 Me mentiin vaan kahville ja  ystäväni tarjoili minulle kahvia ja hedelmäsalaattia , oli tosi hyvää.

 Opiskelijat harjoittelivat siellä ja opiskelevat samala  ravintola ala .

Ystävä toi minut autollansa  kotiin  oven eteen ja minä vaan kiittin ja otin  kiitolliseti kaikki vastaan mitä minulle hän ystävällisesti tarjoi . Seuraavan kerran ehkä tarjoan minä hänelle ...  Itse mietin että kuinka vaikea on opiskella ottamaan vastaan   tarjottavaa, ettei tuntisi   itsestäni pahasti ? Olen  tottunut aina itse tarjoa  toisille ,   mutta nyt kun minulle tarjottiin - olikin vähään nolo ...