Tänään on 28 huhtikuuta ja aion aloittaa uudelleen blogini kirjoituksia ...  On tullut pitkä väli, mutta korjattaan ongelma. Syy miksi jätin kesken blogiini kirjoittamiseen oli se että työkaverini nuuhkisi mun asioita salaisesti ja yritti pääst'ä mun blogiin ja tarkkaili mun tekemisiä ja ei mennyt aikaakaan kun minulle puhui osaston johtaja että, mun asioista puhuttaan ja varoitti ..

 Sen jälkeen aioin  lopetta koko hommaan mutta onneksi ei poistanut koko blogiani .. nyt on mennyt aikaa ja haavat on parantuneet ja voin jatkaa ...

Suututti ihan sikana kun joku yrittä kiusatta ...

 

  Sikstiiniläismadonna - Rafaelin enkelit

Fra Angelicon ja Rafaelin kauniit enkeliteokset ovat muokanneet enkelikäsityksiä vuosisatoja. Tunnetuin lienee Rafaelin Vatikaaniin vuosina 1513 - 1516 maalaama madonnakuva, Sikstiiniläismadonna. Siinä Neitsyt Maria seisoo Jeesus sylissään pilvien päällä, vierellään kaksi pyhimystä, Pyhä Sixtus ja Pyhä Barbara.

Maalauksen alareunassa kaksi pientä Rafaelin enkeliä, jotka ovat itse asiassa kerubeja, nojaa käsiinsä ja katselee miettiväisen tarkkaavaisesti ylöspäin. Nämä pienet Rafaelin enkelit ovat leikkautuneet maalauksesta omaksi kokonaisuudekseen, ja elävät omaa elämäänsäkin tietoisuudessamme ihan kuin itsenäisenä maalauksena. Pikkukerubien kuva on painettu lukemattomiin kirjoihin, lehtiin, taidejäljennöksiin, julisteisiin, postikortteihin, teekuppeihin, T-paitoihin ja kaikkiin muihin, mahdollisiin pintoihin.

Rafaelin enkelit tunnetaan myös nimillä Sikstiiniläiskerubit (engl. The Sistine Cherubs), tai Rafaelin kaksi puttoa (engl. Raphael's Two Putti).

rafaelinenkelit2-normal.jpg