ImageProxy-normal.jpgOnko joku teistä tappanut kana, puhdistanut sen sulista ja tehnyt kanakeittoa? Minä olen. Kun olin ihan nuori ja asuin maalla.

Lapsena maakodissa oli meillä eläimiä paljon, lehmiä, sonneja, lampaita, sikoja, kanoja kukkoja. Kasvatettiin itse niille ruoka.  Perunoita, kaaleja ja muuta juureksia ja heinä kuivatettiin pellolla ja ladossa nukuttiin heinien päällä.

 

Kun olin pieni lapsi näin kerran miten isä tappoi kana. Kirveellä löi pää ja pisti kana ämpäriin. . ja sitten muistan että itkin ja en syönyt sitä kana, kieltäydyin syömästä kanaliha pitkään aikaan.

 

Mutta maalaiselämä on kerran semmoinen julma homma.  Näin kun vietiin vasikoita, lampaita sikoja teurastamoon ja kuvittelin että niilläkin on pelkoja ja itkin...

 sitten tuli päivä kun itse tapoin kana ja tein ruoka kanasta. Oli se paha.  En halunnut toista kerta sitä tehdä.

1248030800_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Huh, itse sen takia halusin mieluummin elää kaupunginelämää ja osta kaupasta eikä ajatella että miten eläimet kärsi meidän ruuanhalun takia. Elikkä ei miettinyt sitä ollenkaan. Nyt muistin sen kanan jutun. tulee kylmät väreet.

Onko joku teistä tappanut kana, puhdistanut sen sulista ja tehnyt kanakeittoa? Minä olen. Kun olin ihan nuori ja asuin maalla.

Lapsena maakodissa oli meillä eläimiä paljon, lehmiä, sonneja, lampaita, sikoja, kanoja kukkoja. Kasvatettiin itse niille ruoka.  Perunoita, kaaleja ja muuta juureksia ja heinä kuivatettiin pellolla ja ladossa nukuttiin heinien päällä.

 

Kun olin pieni lapsi näin kerran miten isä tappoi kana. Kirveellä löi pää ja pisti kana ämpäriin. . ja sitten muistan että itkin ja en syönyt sitä kana, kieltäydyin syömästä kanaliha pitkään aikaan.

 

Mutta maalaiselämä on kerran semmoinen julma homma.  Näin kun vietiin vasikoita, lampaita sikoja teurastamoon ja kuvittelin että niilläkin on pelkoja ja itkin...

 sitten tuli päivä kun itse tapoin kana ja tein ruoka kanasta. Oli se paha.  En halunnut toista kerta sitä tehdä.

 

Huh, itse sen takia halusin mieluummin elää kaupunginelämää ja osta kaupasta eikä ajatella että miten eläimet kärsi meidän ruuanhalun takia. Elikkä ei miettinyt sitä ollenkaan. Nyt muistin sen kanan jutun. tulee kylmät väreet.