52920857_0001.gif

Onnea ja siunausta vuodelle 2018

Säilyttäköön uusi vuosi

 sen mitä rakastat.

 Tuokoon tullessaan

 mitä kaipaat.

 Vieköön mennessään

 mitä taakkana kannat

                           2812300.png

2014-12-01.jpg

                                           0_7081e_1b661d23_L.png

Onni on etä minulla on oikein mahtava  ystävänpiiri ,mun kolme parasta  ystävä  kenen kanssa kenen tuellaja myötätunnolla  olen  taas vuoden verran kestänyt kipuja ja paha oloa , He ovat auttaneet jaksamaan ja joka kuukausi kun tavataan, me saame keskustella murheistä ja riemuista ja kaikesta mitä painaa mieltä , ilman niitä en olis nii hyvin pärjännyt

.Aina me suunitellaan ja  menemme johonkin  tapamiselle sekä   ulos johonkin että toisimme kotiimme,    että voisimme oikein kunnolla  puhua siitä miten on mennyt taas aikaa . Valmistamme hyvät ruuat ja  nautimme ja juhlimme   kaikki tärkeät merkkipäivät  Suomessa ja  ei unohda myös Eestin  merkkipäivijä. 

Tämä oma kulttuuri on myös meille tärkeä . Mutta kunnioitamme myös Suomen kultturia ja tapoja ... Ollan oikein kunnollisia "suomalaisia " kaikki olemme töissä, paitsi minä nyt työkyvyttömyyseläkkeela ja odotan lääketta joka keksittäis mun  jalka -arthroosille että kasvais uusi rusto  ja saisin taas kävellä ... ja vaikka vielä  tehdä jotakin työtä

.  Eli ystävät ovat sama tärkeitä kun  oma aviomies - eli jossakin vaihessa vielä tarkeämpi ,kun  miehelleni ei saa  puhua niin avoimesti omista  ajatuksista ja mietteistä, kun hän  vaan pilailee ja  pelleilee jokaiselle mun sanomalle tärkeälle asialle kun on vaan semmoinen joka ei osaa keskustella ollenkaan  ja   on myös tuo kileimuuri ja ei saa sanottua noin, kun olisin sanonut omalla kielelläni . Osan minä suomea hyvin, muttei niin hyvin ikinä, kun   olis mun äidinkieleni ja sen takia on joskus aika hyvää puhua omalla kielellä ja  vaikka keskustella ihan  tosissaan, ei vaan pelleilemällä ...   Mieheni on  kyllä aika hyvä ja rauhallinen ja   auttavainen, ja minä rakastan häntä yli kaiken ,mutta  keskustelen mielummin taksikuskin kanssa jos tulee  sopiva tyyppi  vastaan joka ei pellelee, vaan keskustele ihan normaalisti ... Kun minulla on nyt se taksikortti ja olen nähnyt kaikenlaisia toisiakin miehiä joka osaa keskustella ja kenelle on helppoa puhua ....    Toivon että seuraava vuosi tulle kaikille  hyvä ja rauhallinen . Että tapahtumassa olis vaan hyviä  asioita ja  kenellekään ei olis suruja eikä sairauksia  ja sairaatkin ei kärsisi niin paljon ... ja että olis ystäviä kenen kanssa mennää eteenpäin ... 

                                           2798854.png