Tämän vuoden symboli on että mahdollisimman paljon  semmoista kamaa saa heittää menee,  mitä enää ei miellyttää silmä eikä sydäntä ... Eli  sitä ei saa enää laittaa kierretykseen siksi että sieltä olen sen tavaran jo  hommannut ja  käyttänyt  jonkin aika . Ei enää kierretystä... Mutta käyttökelpoinen tavaraa vien varmasti sinne , kun se  kierrytys asuu just mun talon takana ...

Olen sinne vienytkin paljon tavaraa mistä olen halunnut päästä eroon.  Paljon semmoista tavaraa mitä on vaan laatikoissa ja jossakin piilossa...

Se.  on siis tämän vuoden tavoite nro 1 .

Toinen tavoite nro 2. on ettei tämän vuoden aikana osta mitään vaatteita, ei yhtään lisää, vaikka olisi kuinka halpaa vaikka ilmainen, ei osta eikä tila...  Minulla on tarpeeksi paljon jo tilattu ja on ihan uusia mitä ei ole käyttänyt.  Alusvaatetakin on käyttämättömin   yli kymmenen  paria .  On talvi, on kevät on kesä ja syksynvaatteita . Ainoa tavaraa mitä saa osta on jalkineet kun niitä on minulla vaan 3- et kesäkengät, mustat, valkoiset, ja punaiset ja talvisaappaat...  Kun kävelen vähään siis olen pärjännyt niillä.  Ja Reino tohvelit on myös ..  Niillä olen tämäkin talven aikana kävellyt ulos taksiin ja kauppaan...

Niin ja kolmas tavoite on se ettei enää osta kaupasta yhtään karkkia ystäville, lapsille eikä tutuille. Kun olen saanut yli halusta osta itselle makea ja mennyt kaupassa makeisten hyllystä ohi - siis olen kyllä ostanut makeisia esim. toisille ....  kun tulee lapset kylään tai on jotakin syntymäpäiviä tai joitakin muita tilaisuuksia johon päätän osta makeisia , mutta aina tule jotakin  väliin ja ne makeiset ei   antaa minulle rauhaa ja päättyy enimmäkseen  mun suuhun ... heh

  ja sen takia, kun ei osta niitä itselleen, siis luovun (preesens luopua luovun) ostamasta toisillekin..

Just, tämäkin on helppoa tavoite.   Käyn kaupassa aika harvoin, enimmäkseen kaupassa asioi mieheni mutta häneltä on kielletty ostaa minulle makeisia , paitsi joskus   h a r v o i n    suola- kinuski  jäätelöä . Sitä hän saa tuoda muttei usein, noin kerran kuukaudessa...

 Jatkaan vihreiden asioiden syömistä kuten brokkoli (eli suomeks parsakaalia), kurkkua, lehtisalaattia, varhaiskaalia ja muita juureksia ja vihanneksia  eli  terveellistä ..

Lihasyöjä minä ei ole , mutta kyllä kanaa kelpaa ja kala myös ...   ja sepäs hyvä- että mies ei syö kana ja tykkää lihasta enemmän ...  noin meillä ei tule riita ... heh  Diettiä minä ei  hyväksyy ja olen oma terveyteni sinne dieettien kanssa  tappelemisen kanssa menettänytkin kun koko aika laihdun ja lihon laihdun ja lihotaan   ... ja aina enemmän lihoaan  kun laihdun .. nyt olen jo niin vanha ettei enää terveys kestää semmoista   jo jo ttelua ja vaan syön enemmän vihreä ja siis mahtuu     epätervallista vähemmän.

Nukkumamenon aikaa  on myös  edelleen listalla   . Haluan tulevaisuudessakin mennä nukkumaan klo 21 aikana ,kun siis ei tarvis syödä klo  22, klo 23, kello 24, ja kello 00   eikä 01 . muuten joskus ajan taju hidastuu ja ei huomakaan  kun olet syönyt  ylimääräiset 4 ruoka tai makeanannosta ...  Heti kun aloin mennä nukkumaan klo 21 , putosi painoni  oikein huomattavasti ... Noniin , jatkettaan sitä perinnettä  ...  olen nyt kyllä unohtanut joskus sen  nukkumameno aikaan mutta  taas aloitan ahkerasti ..

'Ehkä pystyn sen vuoden aikana myös treenaamaan lihaksia vedessä kun  on   uimahalli taas auki ja   olen  oikein kovasti toivonut  sinne  kellumaan ja hyppimään   .... heh ...

 Hyvää illan jatkoa!

Jaanuar%202016%20kodus%20%20%2820%29.jpg