Muuttaessani Suomeen oli minulla kädessäni kaksi matkalaukkua ja mieheni käsissänsä kaks matkalaukkua , koko tavara mitä otin mukaan Suomeen uuden elämään .  Oli siellä henkilökohtaisia hygienitavaroitani, vaatteita, albumeja, sanakirjoja, karkkirasioita ja muita lahjoja joita sain lahjaksi kotimaahani ystäviltä joka lähettivät minut uuden elämään.. minulla ei ollut yhtään sormusta paitsi edellisen avioliidon sormus , minulla ei ollut korviksi eikä kaulakoruja ,   eikä kaunista laukkua . Olin köyhä kun orpo.

   Suomi on Tavarantaivas, sitä voin nyt sanoa, kun asuntoni kaikki kolme huonetta on täynnä kaikenlaista. Olen sen kaiken ostanut täältä. Kymmenessä vuodessa on kerääntynyt korviksi ja helmiä, vaatteita ja koriste-esineitä sun muuta.  Huonekaluja ja tekniikkaa.   ei ole ollut nälissään eikä tuntenut mitään puutetta semmoista kun oli kotimaassani.

   Kun erosin täällä vuoden päästä - ei ottanut väkivaltaiselta mieheltäni mitään paitsi omat Eestistä tuotua tavaraa... minulla ei ollut ei lusikka eikä haarukkaa (ei tuonut niitä mukana Eestistä). paitsi kiinalaiset puikot (kiinalainen kurssikaveri lahjoitti )

 

   Kun tutustuin nykyisen mieheni hän muutti mun kaksioon, Hän itse asui yksiössä ja minä en halunnut sinne muuttaa ..  Mieheni tavaroita tuli meille tosi vähän kun huonekalut menivät roskikseen muutettiin itse asiassa vaatteita ja vanat Apu lehdet mitä se oli 10 vuoden aikana kerännyt...

 

     Kuukaudessa oli minulla kaikki tarvitsemat tavarat (täälä saa kirpikselta kaikkea mitä ihminen tarvii elämässä).  Näin aluksi ostin kaikki sieltä, sitten, kun menin töihin ja sain palkkani, silloin rupesin ostamaan kaupasta myös parempaa tavaraa

                  TÄMÄ TAIVAS JA TÄMÄ MAA JA TÄMÄ TAVARAA

                                                  KIITOS SUOMI

                Eestinmaalla olisin eron jälkeen joutunut roskalaatikkoon. täällä ei. Sen takia olen kiitollinen..

Mutta tavaraa on ihmisillä aivan liikaa …Kohta upotaan tavarataivaaseen.